21. sep. 2011

HAUNTED

Da er jeg akkurat hjemme fra noen supre dager i Stavanger.
Har holdt kurs for frisører der mandag og tirsdag. Hatt verdens fineste modeller , og jobbet med de fine folka hos Flikkerud frisør engros og Lorraine fra Paul Mitchell.
Jeg er i seriøst underskudd på søvn, og forklaring på hvorfor følger her...
Da vi skulle sjekke inn på hotellet vårt mandag kveld etter kurset, rundt klokken halv 11 på kvelden var det blitt noe tull så vi hadde ikke rom, og hotellet var full booket.
Roger og Amund hos Flikkerud startet jakten på rom til oss, og vi fikk rom på Kronen gård som er gammelt og superfint, men drittttttt skummelt.
Amund var så velvillig å fortelle oss at stedet var kjempefint, og maten var supergod, men stedet var viden kjent for at det går igjen folk der.
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP, jeg er super redd for sånn, Sorry, kan ikke noe for det , men det der takler jeg dårlig.
Anyway, vi ankom stedet, i mørket og det var kjempefint. Bildet under er tatt morgenen etter, og som dere ser er det veldig koselig.

Men når vi kommer inn er til og med han som jobber der skummel ( ihvertfall i mine øyne:) )
Han er kledd i gamle klær, har altfor stritt kort hår og verdens strieste pannelugg :)
Vi setter oss ned og tar ett glass vin før vi skal legge oss, noe jeg er helt sikker på kan komme nyttig med for å få sove.
Finner ut at det er jo lyst og trivelig der vi sitter i resepsjonen , og bestemmer meg for at det er sikkert ikke så innmari skummelt, men så feil kan man ta.
Når vi skal til rommet følges vi ut i ett annet hus som heter spøkelseshuset, der er det fire rom og DER skal jeg bo. Oh my lord. Følges inn den døra her og opp i annen etasje.


Jada velkommen inn, bak den døra der skal jeg bo . Artig bilde fra seksten hundre og ingenting på veggen , sikkert for å få meg i rette stemningen.


Heldigvis var jo ikke rommet skummelt. SÆRLIG!!!!


Har klart å innbille meg de latterligste ting de to nettene jeg sov her :(
Ikke har jeg turt å ha hender eller føtter utenfor dyna, ikke har jeg turt å slå av hverken taklys eller leselys, ikke har jeg sovet mere enn 20 min i slengen før hjertet har gått i 140 ( fordi jeg innbiller meg ting ), og på ett tidspunkt innbilte jeg med til og med at det ble iskaldt i rommet ( for det blir det vel hvis det er gjenferd der )
Vet det er 100 % latterlig å være sånn, men hvorfor klarer man ikke få det inn i hodet mens det står på???  
Huff a meg, er vel kanskje for gammel til å vokse av meg denne fobien og ??
Men at stedet er ett sted med mye historie i veggene er det ingen tvil om, og maten var helt super, så hvis du ikke er redd for spøkelser så kan jeg anbefale dere å bo på kronen gård..
Så idyllisk og koselig var det ved frokosten etter noen søvnløse netter.


3 kommentarer:

  1. Huffa meg, det hørtes ikke ut som et sted for meg heller :-/
    Tenker det blir deilig å legge seg i egen seng i eget hus... :)
    Natti natt!
    klem
    Nina Mathisen

    SvarSlett
  2. Skal sove som en stein i hele natt :)
    Klem tilbake

    SvarSlett